• آخرین
  • روند
  • همه
  • گردشگری
  • تئاتر
  • فرهنگی و هنری

استاد مازیارمیر دومین سمینار ملی برند خود را با عنوان ابر برند درسالن هتل قلب برگزار کرد.

بهمن 23, 1400

دل نوشته ای درباره صدای باد

خرداد 16, 1404

دل نوشته ای درباره زیبایی طبیعت

خرداد 14, 1404

دل نوشته ای درباره دوستان نامرد و دوستی های بی اساس که در آن در رفاقت خیانت می شود

خرداد 13, 1404

بررسی روان شناختی انگیزه های موفقیت

خرداد 13, 1404

تاثیر تغییرات اقلیمی بر تنوع زیستی

خرداد 9, 1404

*شالودشکنی فرهنگی استعاره، از بومیسازی تا گفتمان اجتماعی*

خرداد 9, 1404

“اسپرچوب؛ پیشگام دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری در ایران”

خرداد 6, 1404

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

فروردین 31, 1404

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404

مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.

فروردین 29, 1404

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

فروردین 27, 1404
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
شنبه, خرداد 17, 1404
  • ورود کاربر
مدیاخبر
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
مدیاخبر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اقتصادی

استاد مازیارمیر دومین سمینار ملی برند خود را با عنوان ابر برند درسالن هتل قلب برگزار کرد.

بهمن 23, 1400
در اقتصادی
0

استاد مازیارمیر در ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ دومین سمینار ملی برند خود را با عنوان ابر برند متحول کننده و اساسا مگاترندچیست و چه کاربردهای دارد؟! در سالن هتل قلب برگزار کرد.

به گزارش مدیاخبر : دکتر مازیارمیرپژوهشگر حوزه مگاترند در این همایش گفت:
بعنوان یک مشاور کسب و کار  از من پیرامون مگاترند سوال پرسیده می شود .
ابعاد آن چیست و تا کجا امتداد می یابد و مهمتر آنکه آیا هر برندی قابلیت رسیدن به مگا ترند شدن را دارد یا تاخیر و چرا؟
براستی واقعا مگاترند چیست ؟ و واقعا چه کاربرد های در جهان امروز دارد؟
ابتدا مگاترتد را در دو مرحله تجزیه و تحلیل کنیم .
اول
این واژه از دو کلمه مگا و ترند تشکیل شده است.
Trend یا ترندها به کلیه موارد و خدمات و محصولات و یا…… اطلاق می گردد که ارزش سیاسی یا اجتماعی و یا اقتصادی یا…… بسیار زیادی داشته و دارد و بصورت اسانسوری این قدرت بالقوه و بالفعل را در یک کشور و یا یک جامعه یا یک منطقه  از آن خود می کند را اینجانب تفسیر نموده ام
مازیارمیر به مگاترندها ابر قدرتهای متحول کننده را برچسب زده یک واژه دست ساز که تقریبا تمام معنی و مفهایم را از ابتدا تا انتهای مگاترندها را تا حدودی در بر می گیرد.
به نظر می رسد که خدمات و یا محصول و یا محصولات وابسته به دیجیتال مارکتینگ دقیقا همان خانواده بزرگ ترندها را این روزها می توانند به درستی تفسیر نماید خانواده های برندهای بزرگ و متحول کننده که تفکر بزرگی را برای کل کشور با خود به ارمغان اورده است.
بگذارید کامل تر مگاترند را از دریچه یک برند مورد واکاوی قرار دهیم در اینجا نگاهی دارم اجمالی به کتاب تویوتا یک تفکر است .
تولد و رشد و بهبود و بلوغ تویوتا ناشی از تفکر مگاترند است. آری تویوتا یک تفکر است و خلق کرولا کمری و پرادو و لکسوس و….
همه از مگاترندی بنام تویوتا نشات گرفته‌است افراد زیادی الهام بخش تویوتا بوده و هستند .
شاید بد نیست این نکته را متذکر شوم نسل اول و دوم و سوم و چهارم تویوتا همه مرده و یا بازنشسته شده اند این تفکر و این مگاترند تویوتا با سرعت بسیار زیادی در حال توسعه و بهبود و بصورت شاخص تمرکز روی آینده پژوهشی در کنار مدیریت دانش است.
تصاحب عنوان بهترین خودروی جهان یکی از دست آوردهای مگاترندی بنام تویوتا است
تویوتا یک تفکر است و شاید بخاطر همین در زمینه مسئولیت اجتماعی تا آنجا پیش رفته است که مردم ژاپن با احترام پیوسته از تویوتا نام می برند.
نکته بسیار مهم و پیچیده در مسیر مگاترندها این است که خانواده ترندها هر روز در حال تغییرات جزئی و یا کلی و اساسی هستند. آنها به پوست اندازی خو گرفته اند ود مقاله ای در مجله معتبر گاردین خواندم که مگاترند یعنی پوست اندازی نویسنده جان مک آرتور مگاترند را تفکر پوست انداز و اصلا خود پوست اندازی قلمداد می شود.
به نظر می رسد که چنین تغییرات و پیچیدگی های باعث ارزش افزوده ی بیشتر و بهتر و با چهار چوب های بهتری می گردد.
با چنین وضعیت شتابزده و خاصی  اساسا مشخص نیست در دهه های بعد چه اتفاق یا اتفاقاتی خواهد افتاد و یا مثلا چه اختراعاتی ساخته شده که برای بهبود و یا انقراض بشریت به کار گرفته خواهند شد.
به نظر می رسد که اساسا اهمیت مگاترندها در چنین دورانی ارزش بسیار بسیار حیاتی پیدا خواهند نمود.
اما مگاترند اساسا چیست؟
مگاترندها به دسته گسترده ای از تولیدات اختراعات و خدماتی وابسته به فناوری اطلاق می شود که در آینده نزدیک یا دور بصورت گسترده در صدر پرفروش ترین و پر مخاطب ترین  و پر درخواست ترینها اطلاق می شود.
باتوجه به مقاله اول مقاله می توان به فن آوری های گسترده تویوتا که حتی تا سالها بعد هم قابل استفاده نبوده و برای آینده محتمل رقم خواهند خورد.
شاید دور از واقعیت نباشد که در اینده بسیاری از سازمانها و یا شرکت ها و یا موسسات به مگاترندها گره خورده و در اینده همه آنها با آگاهی از مگاترندها به انها نگاه بسیار بسیار ویژه ای داشته باشند.
با پژوهش روی بیش از ۱۰۰ ها شرکت برتر جهان به این نتیجه می توان رسید که موفقیت و تحولات فناوری را طی سالیان اینده باید با توجه به سابقه و پیشرفت تکنولوژی و آینده پژوهی و مدیریت دانش و در نهایت مگاترندها می توان تا حدودی حدس زد.
متاسفانه موسسات و شرکت های ایرانی که در حوزه فناوری کار می کنند اساسا از مگاترند ها یا اطلاعاتی نداشته و یا به آن ایمان ندارند و یاد اعتقادی به مگاترندها اساسا ندارند.
باید فضای بیزینس و کسب و کار همراه با درک و فهم اطلاعات کافی در زمینه اینده پژوهی و مگاترندها بوده و خود را برای آینده محتمل که آبستن بسیاری از مسائل متفاوت است آماده نمود و حتی در این خصوص به استخدام مشاور مگاترند و آینده پژوه حرفه ای نیز اهتمام ورزید.
ما باید برآن باشیم که به فلسفه و تحقیق پیرامون مگاترندها یا ابر برندهای متحول کننده نگاه ویژه داشته باشیم و باور داشته باشیم که  برای ماندگاری و توسعه و بهبود فرآیندها راهی جز رصد مگاترندها نداشته و نداریم.
با رصد مگاترندهای جهان می توان الگوهای مناسب را انتخاب و در ایران با بومی سازی و منطبق سازی به اهداف کوتاه و بلند مدت بزرگی دست پیدا نمود.
کلینیک دکترمیر به عنوان اولین مشاور مگاترند در ایران این نوید را بشما هم وطن عزیز می دهد که محصول امروزه موسسات و شرکت ها و سازمانها ممکن است در ده سال آینده اصلا مشتری نداشته باشند مانند تولید لامپ تصویر و یا نوار کاست و یا آژانس های مسافرتی و حمل و نقل درون شهری و….بسیاری برندهای که به آنها تذکر دادیم اما ……
باید اذعان کنم که موسسات و شرکت ها و سازمانها برای بقا در آینده بایستی با آینده پژوهی و بررسی مگاترند ها برای آینده تلاش بسیار ی نموده و مانند تویوتا و یا سونی و یا مگاترندها برای یک صد سال آینده برنامه ریزی مدونی را در دیتور کار خود قرار دهند.
متاسفانه هر روز شاهد استارت آپ ها و لین استارتاپ های مختلف هستم که به علت عدم درک درست از همین مطلب و دقیقا عدم درک کافی و سه بعدی نسبت به مگاترند ها در  و عدم استفاده از مشاوران مگاترند با شکست جبران ناپذیری مواجه می شوند.

برچسب: استاد مازیارمیر
پست قبلی

رزومه استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

پست بعدی

ضرورت تجدیدنظر کمیسیون تلفیق در موضوع مشمولیت جدید مالیاتی مناطق آزاد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

  • روند
  • دیدگاه ها
  • آخرین

«موش» به شهرزاد می‌آید

اسفند 27, 1399

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

بهمن 24, 1399

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

بهمن 25, 1399

«موش» به شهرزاد می‌آید

0

هنرمندان هم در حریم «تئاتر شهر» حس امنیت ندارند!/ مصائب یک شلختگی

0

فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی برای اجرا و پخش آنلاین

0

دل نوشته ای درباره صدای باد

خرداد 16, 1404

دل نوشته ای درباره زیبایی طبیعت

خرداد 14, 1404

دل نوشته ای درباره دوستان نامرد و دوستی های بی اساس که در آن در رفاقت خیانت می شود

خرداد 13, 1404
لینک ها: | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | روسریگلی | اویلانجین | ایرانی بازی | یوپیاسمارکت | فیتپینو | فیشمیش | اوتو | بستسالمون | زیراندازآنلاین | دشتبهشت | آیرادیاتور | گلسوب | دکمه ساز | حصیریاب | چکش هیدرولیک | فریزرز | دکمه ساز | Arad Branding
مدیاخبر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.

منوی سریع

  • درباره مدیا خبر
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با مدیا خبر

ما را دنبال کنید:

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.