• آخرین
  • روند
  • همه
  • گردشگری
  • تئاتر
  • فرهنگی و هنری

مداح نباید از هر ابزاری استفاده کند

بهمن 28, 1399

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

فروردین 31, 1404

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404

مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.

فروردین 29, 1404

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

فروردین 27, 1404

تحلیل زبان بدن دونالد ترامپ

فروردین 22, 1404

تجربه قذافی و صدام را تکرار کند‌!

فروردین 22, 1404

کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر

فروردین 21, 1404

ما با یک سونامی خاموش در بازار کار مواجهیم!

فروردین 20, 1404

فیلم سینمایی بمب اتم به کارگردانی مریم روزبهانی

فروردین 19, 1404

قاتلان شهدای کربلا مولف ابراهیم صنوبر

فروردین 19, 1404

نقش نظام چند نرخی ارز در اقتصاد ایران

فروردین 18, 1404
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
شنبه, خرداد 3, 1404
  • ورود کاربر
مدیاخبر
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
مدیاخبر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اجتماعی

مداح نباید از هر ابزاری استفاده کند

The best way to pay for a lovely moment is to enjoy it.

بهمن 28, 1399
در اجتماعی
0

یک مداح و ذاکر اهل بیت (ع) معتقد است که مداح از موضع فطرت و روحانیت سخن می‌گوید و حامل یک پیام معنوی است؛ به همین علت نباید از هر ابزاری استفاده کند.

به نقل از مدیاخبر از جامعه ایمانی مشعر، ابوذر بیوکافی در بیست و دومین نشست از سلسله نشست‌های هیأت‌پژوهی که با موضوع نقد و بررسی استودیوخوانی ستایشگران در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار و از بستر فضای مجازی منتشر شد، اظهار داشت: موضوع استودیوخوانی هنوز به میزانی گسترش نیافته است که آن را به یک برچسب تبدیل کنیم و با ایجاد تفکیک میان افراد هم نمی‌توانیم به وحدت برسیم.
وی با اشاره به اینکه خط‌کشی میان مداحان کار را دشوار می‌کند، اضافه کرد: اگر به دنبال نتیجه هستیم باید مبنا را شناسایی کنیم که این مبنا شکوفایی عقلانیت، به تصویر کشیدن توحید، رونق عدالت و خدمت به اهداف کلان اسلامی است.
این ذاکر اهل بیت(ع) از وجود تعاریف مشخص در مورد مداحی یاد کرد و گفت: رهبری در ذیل جمله‌ای که هیأت باید هیأت بماند فرمودند که مداحی نباید از قالب خود خارج شود این قالب استانداردهایی دارد که ما نباید از این استانداردها گذر کنیم.

استودیوخوانی در حوزه موسیقی معنوی تعریف می‌شود
وی با تاکید بر اینکه استودیوخوانی مداحی نیست، گفت: استودیوخوانی می‌تواند جذابیت ایجاد کند و مخاطب را جذب کند اما این کار در حوزه موسیقی معنوی تعریف می‌شود اما اینکه ابزار مورد نظر با جنس کار ما هم‌خوانی دارد یا خیر موضوع دیگری است.
بیوکافی خاطرنشان کرد: زمانی به استودیوخوانی پدیده اجتماعی گفته می‌شود که اصل فراگیری رخ دهد درحالی‌که از میان مداحان کشور تعداد محدودی به استودیو دسترسی دارند و هنوز فراگیری در این راستا نداشته‌ایم.
وی استودیوخوانی را یک اتفاق گذرا دانست و عنوان کرد: این اتفاق زودتر از ایران برای عراق رخ داده است اما عراقی‌ها امروز به سمت واقعیت‌ها روی آورده‌اند. ما باید بررسی کنیم که آیا استودیوخوانی مردم را از محیط اصلی مورد نظر هیأت دور می‌کند یا نه و آثار بلند مدت آن چیست.
این پژوهشگر حوزه هیات ادامه داد: افرادی که از استودیوخوانی دفاع می‌کنند به علت پذیرش این قالب در حوزه مخاطب است؛ مدافعان این حوزه می‌گویند که قبلاً مخاطبان ما کودکان بودند اما اکنون بزرگسالان، بازیگران و همه انسان‌هایی که گرایشات مذهبی دارند مخاطب این کار شده‌اند پس نتیجه‌بخش بوده است.
بیوکافی با بیان اینکه ما در استودیوخوانی فقط عنصر احساس و عاطفه را تقویت می‌کنیم، گفت: احساس و عاطفه باید به محبت برسد و محبت باید مقدمه طاعت شود و مخاطب در میان مدت به یک انسان عابد و ظلم‌ستیز تبدیل شود که این اهداف با استودیوخوانی محقق نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه فراگیری در شاخص‌های معنوی امتیاز نیست، مطرح کرد: یک شهر مقابل حضرت علی(ع) بودند اما حق با حضرت بود؛ ما هیچگاه نمی‌توانیم بگوییم که به علت مورد استقبال قرار گرفتن مخاطب، کار ما درست است.
وی از ایجاد ارتباطات روحی و معنوی در برخی از مخاطبان استودیوخوانی یاد کرد و گفت: ما هیچگاه منکر این نیستیم که برخی افراد با استودیوخوانی ارتباطات معنوی خود را تقویت می‌کنند اما نمی‌توان این موضوع را به همه مخاطبان نسبت داد. ما به دنبال مقصر شمردن شخص خاصی نیستیم بلکه به دنبال تضارب آرا و هم‌فکری هستیم تا مسیر درست را انتخاب کنیم و همگی در این مسیر گام برداریم.
بیوکافی با تاکید بر اینکه هیأت به یک محیط واقعی نیازمند است، مطرح کرد: مسجد در معماری اسلامی یک محور است چراکه همه اتفاقات در این مکان واقعی رقم زده می‌شود و ما باید این محیط واقعی را برای خود حفظ کنیم. در محیط واقعی هیأت، ابعاد روحی و جسمی مخاطب را مشاهده می‌کنیم و می‌توانیم نسبت به مخاطب تاثیرگذاری مستقیم داشته باشیم اما در محیط مجازی دیگر امکان تاثیرگذاری از هیأت گرفته می‌شود.

تحقق اهداف هیأت به محیط واقعی گره خورده است
بیوکافی یادآور شد: در راستای تحقق اهداف مورد نظر هیأت، محیط و مکان موضوعیت دارد و مداحی به محیط واقعی گره خورده است؛ ما برای فرهنگ‌سازی، رشد عقلانیت و مساوات حتما نیاز به تلویزیون و فضای مجازی نداریم و همانند گذشته فقط در هیأت، جلسات عزاداری و تعزیه می‌تواند این امور را محقق کند.

وی از هیأت به‌عنوان یک کلاس درس و محلی برای ارائه سبک زندگی نام برد و گفت: همانطور که رهبری فرمودند ما ظرفیتی داریم که دیگر جوامع ندارند و باید به شیوه مطلوب از این ظرفیت بهره‌مند شویم.
ذاکر هیأت با بیان اینکه در هیأت با محوریت محبت به اهل‌بیت(ع) به دنبال اجتماع‌ ایجاد کردن و تشکیل جناح مؤمن هستیم، عنوان کرد: بنده در محیط صادقانه و درست هیأت، استودیو را نمی‌بینم اما این کار را در حوزه موسیقی معنوی تعریف می‌کنم که می‌تواند پر مخاطب هم باشد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «در دنیا خوانندگان زیادی هستند که ممکن است شعرهای خوبی هم بخوانند اما از موضع مداح حرف نمی‌زنند ولی شما از موضع دین حرف می‌زنید»، تصریح کرد: مداح از موضع فطرت و روحانیت حرف می‌زند و حامل پیام معنوی است به همین علت نمی‌تواند از هر ابزاری استفاده کند.
بیوکافی با تاکید بر اینکه مداحی و هیأت باید بازتعریف شود، گفت: در تمامی این بازتعریف‌ها انسان موضوعیت دارد و سلوک آن فطری و الهی است؛ ما با شاخص‌ها و مبنایی که داریم نمی‌توانیم استودیوخوانی را در قالب مداحی تعریف کنیم و باید هر تصمیمی که می‌گیریم با نگاه به آثار بلند مدت و میان مدت آن باشد و اگر مطلوبی وجود دارد باید در سیره و سبک اهل‌بیت(ع) بگنجد.

برچسب: Donald TrumpElection ResultsFuture of NewsGolden GlobesSillicon ValleyUnited Stated
پست قبلی

بازیگر پیشکسوت درگذشت

پست بعدی

موسیقی در دوران انقلاب خودجوش و پس از پیروزی آن سازمان‌یافته بود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

  • روند
  • دیدگاه ها
  • آخرین

«موش» به شهرزاد می‌آید

اسفند 27, 1399

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

بهمن 24, 1399

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

بهمن 25, 1399

«موش» به شهرزاد می‌آید

0

هنرمندان هم در حریم «تئاتر شهر» حس امنیت ندارند!/ مصائب یک شلختگی

0

فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی برای اجرا و پخش آنلاین

0

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

فروردین 31, 1404

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404
لینک ها: | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | روسریگلی | اویلانجین | ایرانی بازی | یوپیاسمارکت | فیتپینو | فیشمیش | اوتو | بستسالمون | زیراندازآنلاین | دشتبهشت | آیرادیاتور | گلسوب | دکمه ساز | حصیریاب | چکش هیدرولیک | فریزرز | دکمه ساز | Arad Branding
مدیاخبر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.

منوی سریع

  • درباره مدیا خبر
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با مدیا خبر

ما را دنبال کنید:

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.