• آخرین
  • روند
  • همه
  • گردشگری
  • تئاتر
  • فرهنگی و هنری

سبقت بیمه البرز از رقبا در کورس قهرمانی

بهمن 8, 1402

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

فروردین 31, 1404

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404

مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.

فروردین 29, 1404

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

فروردین 27, 1404

تحلیل زبان بدن دونالد ترامپ

فروردین 22, 1404

تجربه قذافی و صدام را تکرار کند‌!

فروردین 22, 1404

کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر

فروردین 21, 1404

ما با یک سونامی خاموش در بازار کار مواجهیم!

فروردین 20, 1404

فیلم سینمایی بمب اتم به کارگردانی مریم روزبهانی

فروردین 19, 1404

قاتلان شهدای کربلا مولف ابراهیم صنوبر

فروردین 19, 1404

نقش نظام چند نرخی ارز در اقتصاد ایران

فروردین 18, 1404
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
سه شنبه, خرداد 6, 1404
  • ورود کاربر
مدیاخبر
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
مدیاخبر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه اقتصادی

سبقت بیمه البرز از رقبا در کورس قهرمانی

بهمن 8, 1402
در اقتصادی
0

بیمه البرز با رشد ۱۲۳ درصدی در صدر جدول مقایسه وضعیت سودآوری شرکت‌های بیمه‌ای قرار گرفت.

به گزارش مدیاخبر به نقل از پول نیوز، برای آنکه یک فعالیت اقتصادی صورت بگیرد، باید رابطه منطقی بین خریدار و فروشنده برقرار شود تا در قالب این رابطه، فروشنده، کالا یا خدمت خود را عرضه کند و خریدار نسبت به خرید آن رغبت نشان دهد. این خرید و فروش در قالب عرضه و تقاضا تعریف می‌شود. اما چالش زمانی اتفاق می‌افتد که رابطه منطقی بین عرضه و تقاضا نباشد. بدین معنا که یا عرضه کنندگان زیاد باشند یا متقاضیان کم باشند که در هر دو صورت با بحران‌هایی همچون انباشت کالا و خدمت رو به رو می‌شویم.

نقش آفرینی رقابت

در شرایطی که رابطه عرضه و تقاضا متعادل نباشد یا توازن لازم را نداشته باشد، رابطه اقتصادی از حالت انحصار خارج می‌شود و بحث رقابت پیش می‌آید. رقابت بهترین حالت برای خریدار یا مصرف کننده است، زیرا فروشندگان برای بدست آوردن بازار، ناچار می‌شوند کالای با کیفیت و ارزان عرضه کنند. در این شرایط هر چقدر عرضه کننده کالا یا خدمات بتواند محصولی با کیفیت بیشتر و قیمت پایین‌تر عرضه کند، می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و سود بیشتری از بازار بدست بیاورد.

برندسازی در رقابت

اتفاق مبارکی که در رقابت اتفاق می‌افتد، برندسازی است. وقتی عرضه کننده یک محصول بتواند در کیفیت و قیمت حرف اول را بزند، بازار را مال خود می‌کند و استقبال مصرف کننده از محصولی خاص، باعث اعتماد مردم به آن محصول می‌شود. اعتماد خرید بیشتر را رقم می‌زند و آن محصول به شهرت می‌رسد که از آن به عنوان برند یاد می‌شود، وضعیتی که تولیدکنندگان بدنبال رسیدن به آن هستند.

تفاوت کالا با خدمت

عرضه در تجارت به دو صورت کالا یا خدمات انجام می‌شود. بدست آوردن بازار در عرضه کالا بدلیل ماهیت وجودی که دارد، آسانتر صورت می‌گیرد. خرید یک خودرو، رفتن به یک رستوران و مواردی از این دست تاثیرگذاری مستقیمی دارد، زیرا مصرف کننده بسادگی می‌تواند کالایی که خریده را ببیند و انتخاب کند، اما گرفتن خدمات بدین سادگی نیست. در بحث خدمات از عرضه تا مصرف، مسیر‌هایی طی می‌شود که انتخاب را برای مشتری سخت می‌کند و باعث می‌شود ارایه دهنده خدمات نیز برای جلب رضایت مشتری به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد.

چالش بیمه نامه

یکی از بخش‌های اقتصادی که با چالش‌های بسیاری رو به رو می‌شود، عرصه بیمه است. امروزه ۳۰ شرکت بیمه به ارایه خدمات بیمه‌ای می‌پردازند، اما این آخر ماجرا نیست، زیرا بیمه مرکزی اعلام کرده تقاضا‌های بسیاری برای راه اندازی بیمه‌های جدید ارایه شده که در آستانه صدور مجوز هستند. از سوی دیگر خدمات بیمه‌ای از تنوع بسیاری برخوردار نیست و در چند بخش مشخص همچون خودرو، آتش سوزی، سیل، زلزله، زندگی و چند مورد دیگر خلاصه می‌شود. بنابر این فروش بیمه نامه چالش بزرگی است.

کسب رتبه نخست

یکی از شرکت‌هایی که توانست سابقه درخشانی داشته باشد، بیمه البرز است. با وجود آنکه البرز به نسبت بسیاری از بیمه‌های با سابقه، جوان است، رکوردزنی‌های قابل توجهی را رقم زده به نوع که شرکت بیمه البرز در ۹ ماهه منتهی به آذر سال ۱۴۰۲، ۲۱۰۲ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده و بدین ترتیب توانست با رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل در صدر جدول مقایسه وضعیت سودآوری شرکت‌های بیمه‌ای قرار گیرد. این در حالیست که حق بیمه خالص (سهم نگهداری) به ۸۳۹۷ میلیارد تومان، درآمد بیمه‌ای شرکت به ۹۶۹۸ میلیارد تومان و در نهایت سود هر سهم به ۶۰۱ ریال رسید.

برچسب: بیمه البرزرکوردزنیسهم نگهداریسودآوریکورش شرفشاهی
پست قبلی

«منطقه آزاد کیش»: مشارکت از مرز 270 شرکت گذشت

پست بعدی

رونق گردشگری در دستورکار منطقه آزاد ماکو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =

  • روند
  • دیدگاه ها
  • آخرین

«موش» به شهرزاد می‌آید

اسفند 27, 1399

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

بهمن 24, 1399

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

بهمن 25, 1399

«موش» به شهرزاد می‌آید

0

هنرمندان هم در حریم «تئاتر شهر» حس امنیت ندارند!/ مصائب یک شلختگی

0

فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی برای اجرا و پخش آنلاین

0

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

فروردین 31, 1404

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404
لینک ها: | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | روسریگلی | اویلانجین | ایرانی بازی | یوپیاسمارکت | فیتپینو | فیشمیش | اوتو | بستسالمون | زیراندازآنلاین | دشتبهشت | آیرادیاتور | گلسوب | دکمه ساز | حصیریاب | چکش هیدرولیک | فریزرز | دکمه ساز | Arad Branding
مدیاخبر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.

منوی سریع

  • درباره مدیا خبر
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با مدیا خبر

ما را دنبال کنید:

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.