• خانه
  • اخبار ویژه
  • مقالات
چهارشنبه, آذر 26, 1404
  • ورود کاربر
مدیاخبر
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • حقوقی
  • سلامت و زیبایی
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • مقالات
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
مدیاخبر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه ویژه

روانشناسی سیاسی در تبیین مدل و شیوه

29 آذر 1402
در ویژه

تبلیغات هم می توانند بسیار موثر واقع شوند و استفاده از دست آوردهای روانشناسی می تواند در این مهم هم نقش بسزایی را ایفا نماید.

به گزارش مدیاخبر، به نظر می رسد که در تبلیغات سیاسی برای متقاعدکردن مردم برای رای دادن به فردی خاص استفاده از رویه های منعطف و با رویکرد روانشناسی می تواند شانس هر کاندیدایی را چندین برابر نماید.

اری نفوذ اجتماعی عمدتا می تواند از طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه های گروهی و به نحو بسیار زیرکانه ای صورت پذیرد که در دوران ترامپ و باراک اوباما و بسیاری دیگر می توان رد پای این موارد را کاملا دید.

اعتماد و اعتماد پذیری: اگرمنبع پیام ومبلغ آن اعتماد پذیری بالایی داشته باشد ، می تواند به راحتی در دیگران نفوذ کند و آنان را متقاعدبه
رای دادن به کاندیدایی خاص کند. استدلالاتی که در ظاهر برخلاف منافع شخصی باشند ، می توانند اعتماد پذیری را افزایش دهند.

استفاده از منطق و هیجانات نیز از دیگر شیوه هایی است که می تواند نفوذ اجتماعی را ایجاد کرده و آن را افزایش دهد.

تحقیقی که درمورد کشور ترکیه درسال ۱۹۹۲ میلادی انجام شده بود ، نشان می دهد. اکثریت احزاب این کشور برای پیروزی در رقابت های انتخاباتی دست به شیوه های هیجانی می زنند.
این احزاب با تصویر آینده ناخوشایند و ترسناک برای ترکیه در صورت ادامه وضع موجود، از مخاطبان ورای دهندگان می خواهند برای جلوگیری از رخ دادن چنین وضعیتی ، به کاندیدای مورد نظر انان رای دهند.

نتیجه گیری :
به عنوان یک مشاور انتخاباتی به شدت معتقدم که در کنار هر کاندیدای محترم باید یک مشاور روانشناسی سیاسی و یا مشرف به مباحث روانشناسانه وجود پر رنگی داشته باشد.

به نظر می رسد که یک کاندیدای انتخاباتی باید بتواند بخوبی از شرایط موجود و نظریات یک روانشناس سیاسی کاربلد و مخصوصا سابقه دار در موقعیت های مناسب استفاده نماید، تضمین موفقیت در هر انتخاباتی در هر سطحی با داشتن چنین فرد یا افرادی می تواند بسیار بیشتر و هموار تر شود.

روانشناسی سیاسی و تکنیک های روز جهان برای پیروزی در انتخابات

برچسب: انتخاباتپیروزی در انتخاباتتبلیغات سیاسیروانشناسی سیاسیمازیار میر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 20 =

آخرین اخبار

صرفه‌جویی نمایشی یا عدالت واقعی؟ یادداشتی خطاب به رییس‌جمهور

کیامهر منطقه آزاد چابهار پیشگام انرژی خورشیدی

برخورد با فساد؛ آیا نهادهای نظارتی ایران کارآمدند؟

آجیل شب یلدا ۱۴۰۴؛ قیمت‌های سرسام‌آور و واکنش‌های جنجالی مردم

«آذرنقش» چه مسیری را طی کرد؟ نگاهی به نخستین نمایشگاه گروهی آبرنگ

خبر درست یا آبروبری رسانه‌ای؟ واکنش‌ها به پرونده جنجالی سینماگران

  • خانه
  • اخبار ویژه
  • مقالات
تماس با ما: 09364218877

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • حقوقی
  • سلامت و زیبایی
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • مقالات

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.