• آخرین
  • روند
  • همه
  • گردشگری
  • تئاتر
  • فرهنگی و هنری

دوچرخه سواران نیازمند چتر بیمه‌ای

خرداد 10, 1402

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

فروردین 31, 1404

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404

مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.

فروردین 29, 1404

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

فروردین 27, 1404

تحلیل زبان بدن دونالد ترامپ

فروردین 22, 1404

تجربه قذافی و صدام را تکرار کند‌!

فروردین 22, 1404

کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر

فروردین 21, 1404

ما با یک سونامی خاموش در بازار کار مواجهیم!

فروردین 20, 1404

فیلم سینمایی بمب اتم به کارگردانی مریم روزبهانی

فروردین 19, 1404

قاتلان شهدای کربلا مولف ابراهیم صنوبر

فروردین 19, 1404

نقش نظام چند نرخی ارز در اقتصاد ایران

فروردین 18, 1404
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
چهارشنبه, اردیبهشت 31, 1404
  • ورود کاربر
مدیاخبر
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
مدیاخبر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سیاسی

دوچرخه سواران نیازمند چتر بیمه‌ای

خرداد 10, 1402
در سیاسی
0

در شرایطی که حوادث دوچرخه می‌تواند بدترین وضعیت را برای زندگی افراد رقم بزند، چتر بیمه می تواند بحران های خوادث بیمه ای را مدیریت کند.

به گزارش مدیاخبر به نقل از پول نیوز، واقعیت این است که برخلاف باور عمومی، دوچرخه یک وسیله نقلیه محسوب می‌شود که تابع مقررات راهنمایی و رانندگی است. در سال‌های دور استفاده از دوچرخه مانند موتور‌ها و خودرو‌ها نیازمند گواهینامه بود و دوچرخه ملزم به داشتن پلاک راهنمایی و رانندگی بود. با گذشت زمان و رونق وسایل نقلیه موتوری، دوچرخه جایگاه خود را از دست داد و توجهی به این وسیله نقلیه صورت نگرفت. اما کمرنگ شدن یا نادیده گرفتن دوچرخه دلیلی بر نبود قانون نمی‌شود و هرگاه که تصادف یا تخلفی صورت بگیرد، آنگاه دوچرخه سواران متوجه مسولیت سنگین رانندگی دوچرخه می‌شوند.

ناآگاهی از قوانین دوچرخه

در این رابطه رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اشاره به اینکه اغلب استفاده کنندگان از دوچرخه از قوانین راندن این وسیله نقلیه اطلاع ندارند گفت: بعضی از دوچرخه سوار‌ها به اشتباه خودشان را عابر پیاده تصور می‌کنند. سرهنگ محمدرضا محمدی با تاکید بر اینکه همه قوانینی که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیه موتوری وضع شده، شامل این وسیله نقلیه غیر موتوری نیز می‌شود گفت: دوچرخه سواران هنگام استفاده از دوچرخه باید مجهز به کلاه ایمنی باشند و سوار کردن اشخاص روی دوچرخه ممنوع است مگر با داشتن زین اضافی استاندارد که بر روی دوچرخه نصب شده باشد.

محدودیت‌های دوچرخه

رئیس پلیس راهنمایی گیلان با بیان اینکه برابر ماده ۱۶۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی راندن دوچرخه در هنگام لغزنده بودن راه‌ها ممنوع گفت: هیچ کس حق ندارد در حالی که سوار بر دوچرخه است به وسایل نقلیه در حال حرکت تکیه کند و آن‌ها را وسیله حرکت خود قرار دهد. وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواران باید از حرکت در نقاط کور وسایل نقلیه موتوری‌ها در هنگام گردش خودداری کنند، تصریح کرد: دوچرخه سواران در هنگام تاریکی هوا بدون چراغ جلو و عقب، شبرنگ دوچرخه سواری نکنند.

دوچرخه در کانون حوادث

بی شک دوچرخه در کانون حوادث قرار دارد و همواره در معرض خطر برخورد با عابر پیاده، برخورد با وسایل نقلیه موتوری سبک و سنگین و انواع حوادث متفاوت است. بدتر آنکه دوچرخه از هیچ گونه حفاظ ایمنی برخوردار نیست و در اثر کوچکترین برخورد، زیان‌های سنگینی را متحمل می‌شود. نکته مهم اینجاست که استفاده کنندگان از دوچرخه را کودکان و نوجوانانی شامل می‌شوند که تجربه کافی را نداشته و هیجان‌های کودکانه بر خطر این وسیله نقلیه می‌افزاید. به همین دلیل باید نسبت به دوچرخه حساسیت بیشتری داشت و پیش بینی‌های جدی‌تر اعمال کرد.

دوچرخه‌های بی قانون شهرداری

اگرچه در گذشته از دوچرخه به عنوان مهمترین وسیله حمل و نقل استفاده می‌شد و همواره بیش از یک نفر سوار دوچرخه می‌شدند، اما امروزه از دوچرخه برای رفت‌وآمد‌های کوتاه، ورزش یا تفریح استفاده می‌شود. نکته مهم دیگر این است که دوچرخه برخلاف وسایل نقلیه موتوری، آلودگی ایجاد نمی‌کند و همین امر باعث شده تا شهرداری‌ها از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل برای کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما شهرداری‌ها نیز دوچرخه‌هایی که کرایه می‌دهند، تابع هیچ قانونی نیست و معلوم نمی‌شود در صورت بروز هر گونه حوادث، چه کسی پاسخگوی زیان احتمالی خواهد بود.

راه سبز ملت

از آنجا که دوچرخه در کانون خطر و ریسک قرار دارد، لازم است همچون وسایل نقلیه موتوری به وسیله بیمه تضمین شود، اما امروزه هیچیک از شرکت‌های بیمه در این زمینه اقدامی به عمل نیاورده اند و تنها شرکت بیمه ملت، با طراحی بیمه‌نامه نوآورانه «راه سبز ملت» و دریافت مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، یک بیمه‌نامه جامع برای پوشش ریسک‌هایی که دوچرخه‌سواران با آن‌ها روبه‌رو هستند، ارائه کرده است.

ترویج فرهنگ دوچرخه با نگاه حمایتی

تمامی مشکلات دوچرخه سواری، بیمه ملت را بر آن داشت تا با نگاهی به ریسک‌های دوچرخه‌سواران و با انگیزه‌های خود برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و کمک به رونق هرچه بیشتر دوچرخه‌سواری و پاکی مضاعف هوای شهرها، بیمه‌نامه راه سبز ملت را همگام با محصولات بیمه‌ای به روز در جهان، طراحی و برای نخستین بار در ایران همراه با پوشش‌های تکمیلی جذاب از جمله حوادث شخص دوچرخه‌سوار، خسارت وارد به دوچرخه در اثر حادثه تصادف با وسیله نقلیه موتوری، هزینه‌های نقل و انتقال دوچرخه در صورت عدم امکان حرکت دوچرخه ناشی از حادثه و هزینه‌های دفاع و دادرسی ناشی از دعاوی مرتبط با موضوع بیمه‌نامه را ارائه کند.

بیمه دوچرخه یعنی آینده نگری

در بسیاری از موارد حوادثی که برای دوچرخه سواران رخ می‌دهد، بسیار سنگین است و، چون مردم از قوانین اطلاعی ندارند، در سختی بسیاری به سر می‌برند و حتی بحران‌های بزرگی را پشت سر می‌گذارند، در حالی که دوچرخه‌سواران می‌توانند با مراجعه به آدرس http://apps.mellatinsurance.ir/AgentsSales/find-agent نزدیکترین نمایندگی بیمه ملت به محل سکونت یا محل کار خود را یافته و بیمه‌نامه مسئولیت مدنی دوچرخه‌سواران در قبال اشخاص ثالث را تهیه کنند. بنابر این می‌توان با آینده نگری، چالش‌های غیر قابل پیش بینی را مدیریت کرد.

برچسب: بیمهبیمه ملتپلیسدوچرخهراه سبز ملتگواهینامه
پست قبلی

پیام آل سعود به ایران در پی اعدام 2 شیعه بحرینی در “عربستان سعودی”

پست بعدی

راهکاری برای کاهش ارزبری در صنعت آلومینیوم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

  • روند
  • دیدگاه ها
  • آخرین

«موش» به شهرزاد می‌آید

اسفند 27, 1399

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

بهمن 24, 1399

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

بهمن 25, 1399

«موش» به شهرزاد می‌آید

0

هنرمندان هم در حریم «تئاتر شهر» حس امنیت ندارند!/ مصائب یک شلختگی

0

فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی برای اجرا و پخش آنلاین

0

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

اردیبهشت 1, 1404

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

فروردین 31, 1404

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

فروردین 30, 1404
لینک ها: | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | روسریگلی | اویلانجین | ایرانی بازی | یوپیاسمارکت | فیتپینو | فیشمیش | اوتو | بستسالمون | زیراندازآنلاین | دشتبهشت | آیرادیاتور | گلسوب | دکمه ساز | حصیریاب | چکش هیدرولیک | فریزرز | دکمه ساز | Arad Branding
مدیاخبر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.

منوی سریع

  • درباره مدیا خبر
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با مدیا خبر

ما را دنبال کنید:

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.