• آخرین
  • روند
  • همه
  • گردشگری
  • تئاتر
  • فرهنگی و هنری

نداشتن امنیت شغلی باعث جا ماندن تئاتر از حد مطلوب امروز است

آذر 13, 1400

نقد حقوقی بر سریال خانگی «محکوم»به قلم مینا بارانی

مهر 19, 1404

توسعه شارژرهای سریع خودروهای برقی

مهر 18, 1404

برگزاری مراسم روز ملی تهران در مؤسسه فرهنگی تهران‌نامه

مهر 18, 1404

«به رسم ایران پرگهر»؛ هم‌نوایی اسطوره، شعر و هنر برای بازآفرینی امید

مهر 17, 1404

رویداد سرمایه‌گذاری بدون مرز

مهر 15, 1404

شرایط اکنون عراق و مشارکت در انتخابات پیش رو

مهر 10, 1404

MTC سومین مجمع بین المللى آستراخان

مهر 8, 1404

حادثه ای برای دو مامور فراجا

مهر 3, 1404

اسحاق نصیری مربی تیم ملی ووینام ایران شد

مهر 3, 1404

قرارداد تولید فیلم کوتاه «قرص قلب خون‌آشام» امضا شد

مهر 2, 1404

کامران تفتی و متین ستوده ازدواج کردند

مهر 1, 1404

تماس مستقیم عراقچی با فرستاده ویژه کاخ سفید

شهریور 31, 1404
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
سه شنبه, مهر 22, 1404
  • ورود کاربر
مدیاخبر
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
مدیاخبر
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه تئاتر

نداشتن امنیت شغلی باعث جا ماندن تئاتر از حد مطلوب امروز است

آذر 13, 1400
در تئاتر
0

حمید ناصر: من تحول بزرگی را در تئاتر امروز ایران می بینم. تغییرات و حرکت هایی که روی به سوی تعالی دارد.
به گزارش پایگاه خبری مدیاخبر و به نقل از یکتاپرس – مهمان گفتگوی امروز ما حمید ناصر تهیه کننده و مدیر تولید تئاتر است. این گفتگو را با هم بخوانیم:

در ابتدا برای آشنایی بیشتر از خودتان برای ما بگویید؟

بیوگرافی: حمیدناصر(ناصری) متولدتهران شغل هنری :مدیرتولیدو تهیه کننده تئاتر و اخیرا سینما. حدود بیست تئاتر اجرا داشتم و دو تئاتر در جشنواره بین المعلی فجر و تهیه کننده و مدیرتولید در تئاتر
در موردفعالیت هایی که انجام دادید توضیح می دهید؟

تئاترهایی که به عنوان مدیر تولید در آنها حضور داشته ام و اجرا رفته است عبارتند از:

من میخواهم زنده بمانم: احمد ارجمندی/ فولاد هرگز زنگ نمیزند: سیروس همتی/یک شاخه گل سرخ: سیروس همتی/قربانی: یوسف فریدپور/فیش آباد: سیروس همتی/ تقدیم به ایتالو کالوینو: منصور صلواتی/حانیه: فرید یوسف پور/پروانه و یوغ: مراد اسکندری/ کلارینت: سیروس همتی/ بر پهنه دریا: شهرام مسعودی/مانیفست تلخ به روایت من: بهار براتی/شبی که گوزن ها در آتش سوختند: فرید یوسف پور/ مُزا مُزا: سیروس همتی/ صبح به خیر: سیروس همتی اجرا شده در جشنواره فجر/مکعب: رستا رضوی اجرا شده در جشنواره فجر خیابانی و اطلسیهای پر پر شده به کارگردانی مهتاب عسگری و شب بلندیلدا به کارگردانی ناصر آویژه

کسانی که در این راه برای شما تاثیر گذار بودن ؟

کسانی که در این عرصه خیلی به من کمک کردند، اول مرحوم پدرم محمدناصری از بازیگران نمایش سنتی و تعزیه بودند که از کودکی همراه ایشان گاهی روی صحنه حاضر می شدم.
و بعد استادسیروس همتی و فریدیوسف پور و در سینما محمدحسین فرحبخش و پویاپورمعانی کمک شایانی به من کردند.

تئاتر کشور را در چه حدی می بینید؟

من تحول بزرگی را در تئاتر امروز ایران می بینم. تغییرات و حرکت هایی که روی به سوی تعالی دارد. امیدوارم بعد از پایان دوران کرونا دوباره ارزش های بزرگ این هنر قدیمی بیشتر در جامعه دیده شود.

بهترین تئاتری که دیده اید؟

تعدادی از تئاتر های خوب و ماندگاری که تا به امروز افتخار تماشایشان را داشته ام می توان به دندون طلای استاد داوود میر باقری ، سقراط حمیدرضا نعیمی، نامه تمام مادران محمد رحمانیان و مزا مزا سیروس همتی اشاره کرد که تئاتر آخر (مزا مزا) از کار هایی بود که به عنوان مدیر اجرایی افتخار همکاری داشته که با استقبال خوب تماشاچی هم روبرو شد.

آیا تئاتر ما امکان جهانی شدن دارد؟ چه مشکلاتی در این مورد وجود دارد ؟

تئاتر ایران پتانسیل جهانی شدن را از لحاظ عشق به کار و استعداد کارگردانی و بازیگری دارد. بنظرم بزرگترین مشکل ما در تئاتر برای عرضه به دنیای هنر، مشکل زبان است. اگر مردم دنیا با زبان قدرتمند فارسی آشنایی داشتند، آن وقت جا برای بالندگی این هنر ارزشمند باز می شد. شاید عدم تسلط بازیگران ما به زبان انگلیسی هم عامل باز دارنده ای باشد.

مشکلات هم زیاد است مانند عدم امکانات تمرینی، نداشتن امنیت شغلی باعث جا ماندن تئاتر از حد مطلوب امروز است .به عنوان مثال بازیگر خوب تئاتر مگر چقدر درآمد دارد که فقط دغدغه بازی داشته باشد. کارگردان یا نویسنده تئاتر هم فقط بخاطر عشق به صحنه و مردم هست که کار می کند.
گاهی ماه ها تمرین و انرژی صرف می شود و در نهایت چند ماه بعد در بازبینی کار رد شده یا بازبین های محترم درخواست تغییر یا حذف دیالوگ های کار را می کنند که ممکن است کل جریان داستان نمایش با این اصلاحات به کل تغییر کند.
نقش ادبیات در تئاتر چه اندازه است؟

ادبیات پای ثابت این هنر است. مگر می شود این همه دیالوگ وزین و تاثیر گذار را از پیکره ی تئاتر جدا کرد؟ نویسندگان نمایشنامه ها همگی که از قبیله قلم هستند و بدون وجود آن ها، تئاتر گم گشته ای دارد که خود در آن گم گشته است.

چه علتی باعث شده تا بازیگران درجه چندم سینما هم از بازیگران پرتوان تئاتر شناخته تر هستند؟

نبودن سالن های حرفه ای تئاتر و عدم آشنایی اکثر شهرها با ذات تئاتر باعث شده عامه مردم حتی یک بار هم سالن تئاتر را از نزدیک ندیده اند اما فیلم های سینمایی در تمام شبکه ها و تمام پلتفرم ها قابل دسترسی هستند .و این خیلی به دیده شدن بازیگران کارهای تصویری کمک می کند.

چند کارگردان و بازیگر مطرح تئاتر کشور را نام ببرید؟

از کارگردان ها ی خوب تئاتر می توانم از:
محمدرحمانیان/ حمیدرضا نعیمی/ سیروس همتی/ دکترقطب الدین صادقی هادی مرزبان و…

و ازبازیگران خوب تئاتر هم می توان از:
سروش طاهری/سامان دارابی/شهرام مسعودی/محمدهادی عطایی/ علی یعقوب زاده/ آرزو نبوت/ آزیتا نوری وفا/ مانلی حسین پور/ الهه زحمتی، نام برد.

و حرف آخر؟

در انتها از مسئولین خواهشمندم در شرایط پیش آمده جهانی و بیماری همه گیر کرونا که بسیاری از اهالی تئاتر را خانه نشین کرده و از درآمد محروم هستند، مساعدت خود را شامل این قشر گردانده و حداقل حق طبیعی این قشر که داشتن بیمه و امنیت شغلی هست را جامه عمل بپوشاند.
موضوع بعدی پیشنهاد ضبط حرفه ای تئاترها و پخش از شبکه های سیما و پلتفرم های پربازدیدی مثل فیلیمو و نماوا … را دارم که هم باعث دیده شدن بیشتر بازیگران و عوامل تئاتر شده و هم می توان از تبلیغات و اسپانسر شدن ها درآمدی را عاید تئاتر گرداند.

برچسب: حمیدناصر
پست قبلی

فعالیتهایی مریم روزبهانی که بعنوان کارشناس آشپزی در برنامه ی مثبت ۲ شبکه ی ۲ فعالیت کرده سپس وارد دنیای اجرا و گویندگی شده

پست بعدی

افتتاح نمایشگاه نقاشی با ۷هنرمند و۶۰ تئاتر تخصصی افراد کم توان ذهنی با ۷هنرمند با نیاز ویژه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

  • روند
  • دیدگاه ها
  • آخرین

«موش» به شهرزاد می‌آید

اسفند 27, 1399

درفش رزم دبير بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق فراخوان اين بخش را منتشر كرد

بهمن 24, 1399

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

بهمن 25, 1399

«موش» به شهرزاد می‌آید

0

هنرمندان هم در حریم «تئاتر شهر» حس امنیت ندارند!/ مصائب یک شلختگی

0

فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی برای اجرا و پخش آنلاین

0

نقد حقوقی بر سریال خانگی «محکوم»به قلم مینا بارانی

مهر 19, 1404

توسعه شارژرهای سریع خودروهای برقی

مهر 18, 1404

برگزاری مراسم روز ملی تهران در مؤسسه فرهنگی تهران‌نامه

مهر 18, 1404
لینک ها: | یدکیو | ذغالیها | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | روسریگلی | اویلانجین | ایرانی بازی | یوپیاسمارکت | فیتپینو | فیشمیش | اوتو | بستسالمون | زیراندازآنلاین | دشتبهشت | آیرادیاتور | گلسوب | دکمه ساز | حصیریاب | چکش هیدرولیک | فریزرز | دکمه ساز | Arad Branding
مدیاخبر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.

منوی سریع

  • درباره مدیا خبر
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با مدیا خبر

ما را دنبال کنید:

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • تئاتر

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد.